×

Urban Sedated Records
Urban Sedated Records 2017.
15. Studeni 2017

FC Apatride UTD ‎– "Roots History Book"

Povijesne priče FC Apartide UTD-a
Balkan je već dugo godina plodno tlo za reggae glazbenike. S obzirom na nametnute društvene podjele, etničke mržnje, gospodarsko-ekonomsku situaciju i ostale faktore, ta činjenica nikako ne čudi. Ono što čudi je zapravo činjenica da veći dio ovdašnjih uspješnih bendova zapravo potpuno odudara od reggae stereotipa nametnutih u svjetskim okvirima. Posljednjih godina ove su činjenice potvrđene s nekoliko uspješnih nastupa na međunarodnim reggae natjecanjima. Međutim, ono što čudi da je jedan FC Apartide UTD, unatoč svojoj kvaliteti i jedinstvenosti, ostao u sjeni mnogih drugih izvođača.

Iako roots bendova ima na pretek, FC Apatride UTD je uspio pronaći sebi svojstven zvuk. Dodatno je identitet gradio tematikom tekstova koja nije zapinjala u ispraznim parolama, pjesmama o napušavanju niti lažnoj religioznosti, već se bavila svakodnevnicom i poviješću koja često u suvremenom svijetu „mainstream“ ratova i nepravdi prolazi ispod radara. Upravo je stoga „Roots History Book“ vrhunac dosadašnjeg stvaralaštva FC Apatride UTD-a. Gledajući samo kroz glazbu ovog benda, u posljednjih šest godina, od prošlog studijskog albuma, nije se mnogo toga promjenilo. Međutim, „Roots History Book“ vrhunac je pripovjedačkog stvaralaštva koji zaslužuje mnogo pažnje u svjetskim okvirima. Kolekcija je to povijesnih priča o nepravdama, borbama i velikim vođama svojih naroda koja se proteže od biblijske priče o Noi, preko Afrike prije vremena kolonizacije i borbi američkih domorodaca za svoju zemlju, do nedavnih događaja poput one o „pustinjskom lavu“ Gadaffiu, a stala je čak i priča o ovom bendu, koji svojim djelovanjem svakako zaslužuje bar kratku crticu u glazbi ove regije. Ova je povijesna pjesmarica namjenjena svakome tko voli povijesne priče o narodnim herojima koji ustaju protiv nepravde i tlačitelja, a roots zvuk koji ju prati sjajno se uklopio u pripovjedanje. Naravno, kada su povijesne činjenice u pitanju, uvijek je pitanje hoće li se autorovo uzdizanje ličnosti poput Tita, Gadaffia i drugih ili ocrnjavanje Columba slagati s vašim pogledom na istu tematiku, no ako je i to slučaj, neka vas drugačija perspektiva ne spriječava u uživanju uz na fantastičan način opjevanu povijest civilizacije. Edukativni faktor ovog albuma nikako nije zanemariv, jer u 21 povijesnoj priči svatko može pronaći neko novo saznanje koje će ga odvesti u daljnje istraživanje tog povijesnog razdoblja. Obzirom da su obrazovni sustav i sustavi koji nastoje popularizirati povijest često filtrirani prema željama njihovih financijera te je stoga ovakva kolekcija povijesnih činjenica pravo osvježenje. Pri tome ne treba ni spominjati koliko je ova forma nepravedno zapostavljena u modernoj glazbi.

Već sam u početku recenzije spomenuo da mi nije jasno kako jedan ovakav bend toliko godina ostaje u sjeni i gotovo neprimjećen u širim krugovima. „Roots History Book“ je najbolji dokaz da je takav tretman FC Apatride UTD-a nepravedan, ali neka se ugledaju na junake svojih priča i ne odustaju od svog cilja, jer će samo tako nastaviti svakom novom pričom privlačiti nove obožavatelje.