Boomarm Nation
Boomarm Nation 2017.
29. Svibanj 2017

El Mahdy Jr. - "Time to Sell the Golden Teeth"

Subverzivno i tradicionalno

Što bi bilo da je dub nastao u Alžiru ili negdje na Srednjem istoku, a ne na Jamajci? Kako bi on tada zvučao? Bez sumnje bi u sebi imao dosta utjecaja tradicionalnih glazbenih stilova toga podneblja, baš kao što je na Jamajci dub nastao iz reggaea i rocksteadyja, te još starijih stilova. Hipotetički bi se onda u njemu našli uplivi alžirske raï glazbe, koja i danas tamo ima isti status kao reggae na Jamajci. Također bi u sebi nosio istu hipnotičku notu pustinjske glazbe, protkane arabesknim ponavljajućim motivima. I možda bi se to sve onda nazivalo "sjevernoafrička dub glazba", kako je svoj ornamentalni glazbeni kolaž opisao El-Mahdi Rezoug AKA El Mahdy Jr. nakon izlaska svojeg debi albuma "The Spirit of Fucked Up Places" prije četiri godine. Pridoda li se tome da je spomenuti dijete današnjeg vremena, gdje je došao pod utjecaje moderne bas glazbe poput hip hopa i trip hopa, dobivamo otprilike nekakvu ideju na što njegov novi album pod naslovom "Time to Sell the Golden Teeth" zvuči. Pored toga što u novom albumu, kao i u prethodnom, nudi jedinstvenu glazbenu kombinaciju stilova, koji na prvi pogled nemaju baš nekih dodirnih točaka, El Mahdy Jr. u njemu putem poljskih snimaka, samplova starih alžirskih skladbi i govora protjeranih kroz dub drobilicu, ilustrira duboka kulturološka previranja kroz koje trenutno prolazi arapski svijet iz arhaičnog misticizma u digitalnu suvremenost. Napetost i tjeskoba, koji su gotovo sveprisutni u njegovim betovima, oslikavaju tu zacijelo bolnu ali neminovnu transformaciju u kojoj se još grčevito drži za ono staro i dobro poznato, ali istovremeno prigrljiva nešto što je novo i uzbudljivo. U takvoj amorfnoj glazbenoj sprezi onda govori i napjevi alžirskih mistika egzistiraju usporedno s teškim basevima i masivnim trip hop ritmovima, odjeci arapskih puhača i sjevernoafričkih plemenskih bubnjeva se stapaju s fikcijskim electro zvukovima. A svi oni zapravo najavljuju da je za arapski svijet uistinu došao trenutak za prodati zlatni zub, kao simbol jednog premašenog vremena i mode, na kapitalističkom globalnom tržištu onome koji najviše nudi i tim činom pokazati (i dokazati) da su konačno prispjeli u današnjicu - za bolje ili gore.