RSQRB Production / True Lion Sound Production
RSQRB Production / True Lion Sound Production 2016.
13. Veljača 2017

Amlak Redsquare - "The Book of Judges"

Borba, i samo borba

Glazbena karijera ovog Jamajkanca počinje s tragedijom. Tek kada je 2008. godine ubijen sin njegova strica, poznate ragga i dancehall zvijezde Spragga Benz, Amlak odlučuje prekinuti svoje informatičko obrazovanje u Sjedinjenim Državama, kamo je emigrirao i vratiti se na Jamajku gdje nastavlja stopama svojeg ubijenog rođaka Carlylea, koji je sanjao o glazbenoj karijeri. Suvišno je reći da je pri tome imao svaku moguću pomoć od slavnog strica Spragga Benza, koji ga je uzeo u svoj Redsquare kamp. U kratkom roku je se Amlak profilirao u tome okruženju kao jedan od najoštrijih i najradikalnijih aktera s jako politiziranim tekstovima u kojima napada korupcijski sistem, klijentelizam i hipokriziju koji haraju Jamajkom. Ali je također sa svojom smirenom i prizemljenom prirodom suprotnost svojemu stricu, koji umije često izvaliti tipičnu macho pozu jamajkanskog rudeboyja. Amlak pak voli za svoju glazbu reći da je message music u kojoj se ne orijentira na neki posebni stil, već uzima ono što se čini najboljim da transportira njegove poruke. Stoga u debi albumu "The Book of Judges" on ne bira puno sredstava. Teške, distopijske bas linije se smjenjuju s toplim klavijaturama, stupajući beatovi s prostranim i živahnim puhačima u jednoj vrsti slobodne, stilski neopterećene art forme singjayja, dub poetryja i live jama. S naslovom "Book of Judges" Amlak očito aludira na biblijsku simboliku likova koji su se svaki na svoj način suprotstavili nepravdama i zastranjenjima svojeg vremena što su uništavali njihova okruženja. Amlak se na neki način vidi u svojstvu tih mitskih figura i htio bi da to postaneš i ti. On je glas opozicije u pustinji i buntovnik koji ne zazire ni od uporabe sile i poziva na istu da bi došao do svojega cilja. U takvom usredotočenom stanju uma onda nije više važno hoće li to biti neki roots reggae riddim, dancehall beat ili nešto između. Tako nam Amlak Redsquare u svojem prvom dugosvirajućem album (nakon dva EP-a), nekako skoro pa usputno, izlaže stilski panoptikum aktualne jamajkanske scene. Od klasičnih roots elemenata ("Get Ready", "Too Late"), preko dramatično plesnog dancehalla ("Tek Yu Beating") do hibridnih dubwise-electro ekskurzija ("Wildfyah", "Creator Works") i natruha duba - sve u produkciji samog Amlaka i Haralda Gottschalka iz True Lion Sound Production. Pri tome mikrofon dijeli s nizom gostiju kao što su spomenuti Spragga Benz, te Kazaam Davis, Jah Exile, Rseenal di Artillery, Exile di Brave i Tóke. Borba se nastavlja.