logo-t

• Barry Ashworth (Dub Pistols):

Barry Ashworth (Dub Pistols): "Veza između politike i glazbe uvijek je bila snažna"

Preminuo reggae/dancehall pjevač Tony Tuff

Solo Banton & Irie Ites - “In this Time” - relevantan zapis današnjeg vremena

Eklektična predstava Dub FX- a stiže u Pulu

• Haris Pilton -

Haris Pilton - "Showcase" - old school steppers zvuk u maniri najvećih i najdugotrajnijih roots himni

FC Apatride UTD u Beogradu - Dekolonizacija kulture

nike

Događanja
Izvještaji
22. Srpanj 2015

Gotiva, gotiva, gotivna gotiva!

Eto ga, napokon došao i petak...

Idemo u Zenicu na Gotiva Fest koji je prvi put u državi ovakav, gotivan festival! Prvi put fest ovakvog cilja; konzumiranja zvuka kroz ručno rađeni sound system i učenje o recikliranju otpada... Još je stvari bilo, ali nisam ih baš stigao upratiti.  Krećemo s vlakom ili vozom (isto je) prema Zenici i dolazimo tamo, imamo prijevoz do Smetova i dolazimo na planinu i postavljamo šatore dok je još uvijek bilo mjesta u kampu... Dok se smještamo, šibenska lađa (Bass Matters) nas počinje voziti svojim vibracijama iz sounda koji je za prostor festa bio odličan, igralište isrctano raznim grafitima, pozitivnim porukama i odličnim zidom iz kojeg su kroz rupice svjećice davale supersjaj! Super je postavljati šator i smještati se u kampu dok svi okolo ljudi lagano chagaju, mrdaju kukove i uživaju uz zvuk duba, reggaea plus najbolje od toga što su sva lica bila odlično raspoložena, pozitiva i baš kako se fest zove Gotiva teška!

Na festivalu su bila dva floora, jedan je Dub stage, a drugi se zvao Željezara stage. Na dub stageu je prevladavao zvuk duba reggaea te teškog steppersa i ponekad digi-reggae dok je na Željezara stageu bilo malo više željeznog zvuka ali naravno- osnovica je i tu bila reggae i dub, ponekad se čulo svašta i od junglea, drum`n`bassa, digitalije, a čak i do teškog techna u nekom trenutku, house-funkya i svakakvih žanrova...

Prva noć, početak festa je počeo s predavanjem o EkoPaku, uz prezentaciju i film snimljen o otpadu i recikliranju istog, divno je vidjeti da mladi ljudi imaju sluh za to i kreću se pozitivno prema očuvanju okoliša. Pozornice su počele s radom i već nakon predavanja i prikazivanja filma ekipa se zaputila na dub stage plesati i širiti ljubav prema svima koji su na flooru, a za one koji su voljeli drukčije zvukove, ostali su na Željezara stageu koji je tu prvu noć bio full pun, odlični setovi svih selektora u svojim žanrovima na oba stagea. Što se mene tiče pošto sam prvu noć samo istraživao svaki kut festa, gdje god se okrenem super je pa sam tako trčkarajući pokušao biti na više stolica jednim dupetom...

Jutro se bliži, zvuk na Željezara stageu je trajao do 4 ujutro dok je dub stage rokao teški stepper do 8h, sunce je već počelo obasjavati sve nas koji smo cupkali tu i družili se sa svima, upoznavali nove ljude... Obilazili smo prostor lovačkog doma i tu ima nešto što sam već prethodne godine na jednonoćnom partyu rekao... Super pogled na fruktal drvo (kad budete u trgovini pogledajte Fructal sok i vidjet ćete drvo iz Zenice)  Naravno, nije to to ali ovo u Zenici je sigurno i puno bolje! Nakon setova gostiju nam iz Zagreba, Šibenika, Novog Sad-a i domaćih snaga svi smo onako, umorni od svega ostali pred šatorima i tu se družili dok naravno- nismo se probudili nakon sat-dva spavanja.

Drugi dan počinje uz roštilj i isto tako zvuk najdražih mi žanrova, neki su na košarci, neki su na badmintonu, neki u istraživanju planine a neki su kraj izvora vode dolazili sebi i pripremali se za drugu noć, posljednju Gotive Festa. Eh, počinje druga noć i tu počinje već uhodano plesanje kao i prethodne noći, bilo je stvarno odlično. Razmišljam da izdvojim koji set ali iskreno, teško mi je to uraditi jer su svi u svojim vremenima puštanja muzike išli totalno do najboljeg od rootsa, duba, reggaea, digitale i ostalog svega... Ne znam do čega je, ali znam da su ta dva dana na Smetovima bila dva najdraža dana u ovoj državi, bez ikakvog ulizivanja ikome, osjećao sam se super jer sam bio na festivalima i prije i drugdje i bilo je super, od ovog u Zenici i od braće Zenicafaria iskreno nisam očekivao da će tako odlično odraditi fest, da ću ga moći komotno usporediti i s festivalima koji imaju dugogodišnju tradiciju, koji traju jako dugo već... Ovo je odlična iskra koja je upalila to da se mogu raditi takve stvari i kod nas, ne treba nam da stalno kukamo, ovim festom sam skontao da je sve moguće, samo da je ekipa i društvo raspoloženo i imaju isti cilj- to su Zenicafaria odradili i ponudili nam odlično.

Zamislite... jednodnevna ulaznica 3 km (oko 11-12kn ili 1.5€) a dvodnevna 5km (oko 20 kn ili 2.5€)... Kampiranje je besplatno, a i na šanku sve stvari koje su se nalazile su bile kao iz snova... Pola litre piva a bilo je više vrsta- je koštala 2km, cijene savršene za sve nas tu... Ovaj festival mora ići i dalje i iz godine u godinu sam siguran da će se pročuti i da će cijela država a i sve ostale naći sigurno nešto za sebe i doću uživati u festivalu, gotivi i glavnom na takvim stvarima- unity-u za najmanji novac. Veliki pozdrav Zenicafariji i ekipi koja im je pomagala u realiziranju ovog Gotiva Festivala. Vidimo se i sljedeće godine, a obećanje držim da ću mjesec prije se preseliti do njih i pomoći u svemu tome!