×

Irievibrations Records
Irievibrations Records 2013.
14. Lipanj 2013

Jahcoustix – "Frequency"

Šesti album Jahcoustixa

Na Seasplashu ćemo ove godine imati priliku čuti jednog od najkvalitetnijih autora roots reggaea u svijetu! Roots je jamajčanska muzika, ali bojim se da je mnoge otočane ovoga puta pretekao jedan nomad rođen u Njemačkoj. Isti taj nomad će u kratkom roku  dva puta posjetiti naše krajeve, prvo Seasplash, zatim i Overjam. Ne dozvolite si propustiti ovu priliku, jer svi znamo koliko su rijetki dobri roots koncerti kod nas.

„Frequency“ je šesti studijski album Jahcoustixa. I prije je s vremena na vrijeme ovaj autor plijenio pažnju reggae svijeta, međutim nikada ovaj pjevač nije bio pretjerano razvikan. Iako je to zaslužio svojom kvalitetom. Osobno češće naginjem nekim drugim pravcima reggae kulture, no, kao i svaki drugi ljubitelj reggaea, i ja volim čuti dobar roots album. Ne nu roots. Onaj dobar stari roots, kakvih je iz godine u godinu, čini se, sve manje. Upravo zbog tog opadanja kvalitete u rootsu, ovaj album mi je izmamio široki osmijeh na lice. Ne samo da plovi suprotno od struje koja nosi većinu, već je ovo najbolji roots album u zadnje vrijeme. Klasika u modernoj produkciji. Zlatne godine rootsa u 2013. godini.

Ovaj je album dosta drugačiji od svojih prethodnika. Nema tu više akrobacija s akustičnim zvukom i world musicom, kojih se Jahcoustix često znao uhvatiti u prošlosti. Time se možda odrekao jedne svoje autentičnosti, no nije time potonuo već je pronašao način kako odati počast reggaeu istovremeno ostajući originalan i autentičan. Kaže Jahcoustix da je ovaj album njegov hommage roots reggae glazbi povodom desete obljetnice od izdavanja debi albuma. Da bi slika bila potpuna, pojačanja je našao u dvije reggae legende, dvije nadolazeće nade reggaea i u velikim europskim zvijezdama. Horace Andy, Apple Gabriel (kojeg Jahcoustix ističe kao svojeg najvećeg glazbenog uzora) i Kabaka Pyramid s Jamajke, Raphael iz Italije, Dub Inc, Alžirci z Francuske. Mora se priznati da je Jahcoustix uspio složiti i zavidnu međunarodnu mješavinu, uz onu međugeneracijsku. Upravo su se iz tih suradnji izrodile i neke od najboljih pjesama na albumu. Tako je sa svojim idolom, Apple Gabrielom, Jahcoustix stvorio jedinstvenu skladbu "Controller", dok je s Kabaka Pyramidom i Raphaelom napravljen sjajan spoj stare i nove škole rootsa. Osim pjesama tu su još i naslovna „Love Save I“, „Rocks“, „Kings of Democracy“ te „Screw is Loose“.

Pred nama je odličan album, jedan od onih koji bi mogli konkurirati za album godine, iako je o tome još prerano govoriti. Također, pred nama je i nastup ovog genijalca, vrsnog glazbenika, nama pred nosom, na Seasplash festivalu u štinjanskoj tvrđavi Punta Christo. Prilika koja se nikako ne propušta. Nekad je njemački reggae predstavljao Gentleman, no sad je isti dobio veliku konkurenciju u jednom od najboljih roots izvođača današnjice. Album izlazi 14. lipnja, a na policama CD shopova će se naći 25. lipnja. Ukoliko propustite koncert, svakako nabavite album. Nećete požaliti.