samostalno izdanje
samostalno izdanje 2014.
15. Lipanj 2014

Egoless - "Selected Works '12-'14"

Objedinjeno razdoblje u jednom albumu

Sa svojom prvom selekcijom, u kojoj je objedinio radove nastale u razdoblju od 2009. do 2012. godine, Ognjen Zečević AKA Egoless postao je poznat i slušan izvan granica Lijepe naše.

Njegove trakove počeli su puštati na renomiranim svjetskim postajama, a uslijedila je i suradnja s američkim izdavačem Lo Dubs. Rečena selekcija materijala je bila inventura jednog perioda u kome je ovaj bas-pustolov pucao u više pravaca. Svašta je se tu moglo čuti iz raznih podžanrova bas-muzike. Kad govorimo o Egolessovom muzičkom opusu, tu ništa nije koherentno, određeno. Ako se za njega može išta sigurno reći, onda da je uvijek dobar za neko iznenađenje. Nedavno, na primjer, neočekivano je se pojavio s novim projektom Afro Dub System, koji je, kao i što sam naziv govori, sinergija autohtone afričke muzike s dubom. U tome svojstvu je do sada objavio samo dvije skladbe, "Adowa" i "Addae", u kojima je tradicionalne afričke napjeve i perkusije provukao kroz dub-ventilator i opremio s jakim basevima.

Tako je i njegova nova selekcija radova, među kojima se nalaze i spomenute dvije skladbe, iz protekle dvije godine mjestimice kao skup nedovršenih skica, zvučne bilješke nastale u pomalo kaotičnom kreativnom procesu, u kome ovaj Slavonac iz Slavonskog Broda istražuje svoje granice i dosege kao glazbenik (multiinstrumentalist), i prije svega kao producent. Ova nova selekcija je tako još jedna mala enciklopedija moderne bas-muzike, ili bolje rečeno, izložba Egolessovih ritmova i soničnih eksperimenata. "Clock Beat" recimo, čiji ritam se ravna po kazaljki sata, ili "DX7-ism" i "FM-ism", više služe tome da prikažu njegova istraživanja na polju produkcije i različitih efekata, već što su skladbe u pravom smislu riječi. Na konvencionalnom albumu takve stvari zasigurno ne bi imale mjesta, ili barem ne bi trebale imati, a upitna je svrha zašto se uopće i ovdje nalaze. Nameće se utisak da Egolessu trebaju dobri suradnici i materijali u kojima se on kao producent može stopostotno realizirati. Dobar primjer za to je njegov angažman na snimanju novog Kandžijinog albuma, ali tek kad zakorači u dub i reggae vode, iskazuje se njegova istinska kvaliteta. U ovoj novoj selekciji takvih trenutaka imamo, na sreću, više nego u prethodnoj. Prilično nezanimljivih downtempo/dubstep ekspedicija kao iz prve selekcije, od ukupno šesnaest novih trakova nalazimo samo u kišovitoj "Perpetual Motion" i pomalo iritantnoj "Weird Music (Instrumental)".

Ono gdje ovaj Slavonac uistinu blista su dva remiksa, u kojima je munjevito projahao kroz trideset godina duba i reggaea. "Your Sound Is Done" s instrumentalnom i dub verzijom u sebi kombinira dancehall, roots reggae i puno dobrog, modernog duba. Taj paradoks iz starijih elemenata konstruirati naprednu i inovativnu mješavinu, Egoless savladava kao malo tko drugi! To dokazuje i u "Jah Live ft. Dan Man", uz koju je naredao i dvije sjajne (steppa)dub-verzije. A u izvrsnom dubu "In My Dub" se pokazuje kao dostojni sljedbenik slavnog Scientista, koji je jednom prilikom njegov "Rainbow Dub" uvrstio u jedan svoj live mix - što je velika čast i priznanje. Egoless to i zaslužuje. Barem kad se dohvati dub i reggaea. Njegovi beatovi i bas linije onda uglavnom nemaju reference, ne gubi se u nostalgiji i pukom recikliranju, iako se jasno inspirira iz izvora. Pod pojmom "electronic music" postao je poznat. Kroz dubstep, downtempo i sve pored i između toga, ovaj bivši punker našao je put u klupsku scenu, koja nije poznata po osobito istančanom ukusu. Ipak stečenim iskustvom profitiraju u konačnici njegovi dubovi i remiksi. Vrijeme je da se opredijeli i usavrši.