Bassplate Records
Bassplate Records 2016.
23. Svibanj 2016

Tóke - "Wake Up Inna Kingston"

Indonežanin u Kingstonu

Njegova priča, kao i mnoge druge prije njegove, počinje u Kingstonu. Prilikom jednog podužeg posjeta Jamajci je naišao na Mikey Tuffa, jednog od osnivača talijanskog Bassplate Recordsa, čije riddim-produkcije su mu se odmah dopale i dogovor je brzo pao za suradnju. Natrag u talijanskoj Bologni, gdje je sjedište ovog labela i studio, radovi na njegovom debi albumu se otpočeli, koji će, ako bude sreće i dovoljno dobrog ukusa, ovog mladog pjevača katapultirati u prvu ligu europskih reggae aktova.

Tóke je podrijetlom iz Indonezije, a danas živi u Njemačkoj i do nedavno je bio totalna nepoznanica široj publici. Do njegove pojave, jedino što je asociralo Indoneziju s reggaeom je ime Ras Muhamad, koji je u tome dijelu jugoistočne Azije najpoznatiji reggae umjetnik, a za kojega je čuo i ostatak svijeta. Tako je se samo po sebi podrazumijevalo da mu ovaj, pored Jamajkanaca Conkarah, Infinite i Exile Di Brave, kao počasni uzvanik gostuje na ovom albumu u sjajnoj skladbi "Open the World", koja samo tako odiše energijom i svježinom.

U njoj je ujedno obuhvaćeno sve što ovaj album kao cjelinu čini izuzetnim ostvarenjem - Tókeova aktualna i vrlo humanistička lirika, njegova svestrana vokalna tehnika, kao i prvoklasni aranžmani iz režije Bassplate Recordsa, čija riznica riddima očito nalikuje nekoj Harley Davidson radioni, gdje se one najbolje stvari čuvaju, poliraju i dotjeruju samo za najbolje prilike. Iako se orijentiraju prema jamajkanskom roots reggaeu - a mjestimice i dancehallu - iz sedamdesetih i osamdesetih, nastojeći oživjeti taj jedinstveni topli i ugodni sound, njihove produkcije su također apdejtane najnovijim tehničkim rješenjima, tako da ovdje imamo savršen spoj starog i novog, na način kakav je se do sada i u ovakvom obliku, rijetko kada čuo.

Opojni puhači defiliraju kroz skladbe - naročito u uvodnoj i vrlo harmoničnoj "Frizzle" i plesnoj "Talkin Bout You" - praćeni bubrećim synthovima i oštrim, jazzy gitarama, kao primjerice u "No One". A u "Movements" imamo skroz naskroz akustičnu skladbu, protkanu bluesom, reggaeom i u kojoj Tókeov izuzetno emotivni vokal dolazi do najvećeg izražaja.

U "Wake Up Inna Kingston" nailazimo na jednog mladog reggae izvođača, koji je već sada potpuno definiran i usavršen u tolikoj mjeri da mu uopće nisu potrebna nikakva poboljšanja, a njegov album prvijenac gotovo da i nema slabijih trenutaka. Svaka čast.